SCOTT SCALE jest rowerem legendą, jednym z najbardziej utytuowanych modeli do cross country, ulubieńcem maratończyków i amatorów sportowej jazdy.

 

Od lat SCALE jest stawiany jako solidna propozycja dla miłośników ścigania, czy to w wersji aluminiowej, czy w kompozytowej stawał się wzorcem prowadzenia i geometrii dla całej branży. SCALE od zawsze, w swoich najbardziej prestiżowych liniach posiadał najlżejsze seryjnie produkowane ramy, które jednocześnie spełniały normy UCI oraz wszelkie normy certyfikacji wymaganej na rynkach światowych. SCALE to w końcu najlepszy stosunek sztywności bocznej ramy do masy, tak ważny we wszelkiej kolarskiej rywalizacji.



KARBON POD STRZECHY...

940 w sezonach poprzednich była w nomenklaturze SCOTT najbardziej prestiżowym aluminiowym hardtailem, posiadała bardzo dobry osprzęt, solidny amortyzator i sportową geometrię. W sezonie 2019 nasza solidna 940ka  ubiera "carbon" i zyskuje rewelacyjną cenę - 6599zł. Sami nie wierzyliśmy gdy oglądaliśmy pierwsze cenniki detaliczne, już obniżka cen tego modelu(z 7999zł) wydawała się kosmiczna, na tyle, że w pierwszej chwili umknął nam nawet fakt, że rama jest wykonana z włókna węglowego...

SZW 2118 004 059 SZW 2153 027 081 SZW 2128 011 066RAMA


Szkielet SCALE 940 wykonano w sprawdzonej technologii splotu IMP przy zastosowaniu włókien karbonu HMF. Zastosowanie takiej technologii z punktu widzenia amatora, czy początkującego zawodnika ma niebagatelne znaczenie. Włókna HMF są bardzo elastyczne i doskonale tłumią wibracje, są też przy okazji bardzo wytrzymałe (najbardziej wytrzymałe z włókien stosowanych przez SCOTT z tym, że w lżejszych ramach stosuje się mixy mat karbonowych z różnych włókien, odpowiednio je układając otrzymujemy niższą masę i wysoką wytrzymałość), a technologia ich produkcji jest bardzo dopracowana i ryzyko występowania wad materiałowych w strukturze praktycznie nie istnieje. Rama waży (uwaga bez ściemy) od 1100g do 1250g w zależności od rozmiaru, waga jest podawana wraz z zamontowanym hakiem, wszystkimi zaślepkami wewnętrznego prowadzenia  pancerzy, ślizgami i śrubami. Dużo ?  To jest co najmniej 500g mniej niż rama aluminiowa SCOTT SCALE w wersji BOOST i zarazem, 250g więcej niż rama SCOTT SCALE HMX SL, która kosztuje 16000zł. Już tylko w tym kontekście cena całego roweru jest miażdżąco atrakcyjna nawet dla nas, to po prostu najlepiej wyceniony rower górski jaki widzieliśmy i warto go kupić dla samej ramy, będącej doskonałą bazą pod późniejsze modyfikacje. Tym bardziej, że w naszej konstrukcji zastosowano wszystkie nowoczesne standardy budowania ram mtb. Dostajemy, stożkową główkę sterową, standard BOOST dla piast i suportu, sztywną oś tylną 12x148, mocowanie zacisku tylnego hamulca zmniejszające naprężenia w widełkach łańcuchowych, możliwość zamocowania przedniej przerzutki typu SideSwing, gniazdo mocowania prowadnicy łańcucha, tylna przerzutka mocowana w systemie direct mount... 

SZW 2119 005 060 SZW 2139 019 073 SZW 2156 029 083


OSPRZĘT

Wyposażenie roweru w odpowiednie elementy nie jest sztuką łatwą. Inżynierowie SCOTT do znakomitej ramy dorzucili komponenty zapewniające zakresy przełożeń znane dotychczas tylko zawodowcom i amatorom z baaardzo grubym portfelem. Otrzymujemy więc homogeniczną grupę osprzętu SRAM EAGLE NX 1x12 począwszy od manetki zmiany biegów, kończąc na łańcuchu, wszystkie komponenty pochodzą z jednej grupy osprzętowej. Dzięki temu prostemu zabiegowi mamy gwarancję, że napęd działa tak jak założyli to projektanci, zapewnia dobrą kulturę pracy i precyzyjną zmianę przełożeń. Kolejnym elementem dopełniającym rower, świadczącym o jego zachowaniu w terenie i możliwościach personalizacji jest widelec. SCOTT ubrał naszą 940 w widelec Rock Shox Judy, powietrzny amortyzator z manetką blokady umiejscowioną na kierownicy. Amortyzator powietrzny pozwala na dopasowanie siły amortyzacji do wagi rowerzysty oraz charakterystyki działania zawieszenia zgodnej z upodobaniami. Manetka umożliwia zablokowanie amortyzatora w każdym momencie w intuicyjny i bezpieczny sposób. Tylko w tym przypadku SCOTT dodał własny smaczek w postaci autorskiej manetki, charakteryzującej się większą ergonomią, specjalną fakturą na dźwigni blokowania zwiększającą przyczepność do skóry czy rękawiczek i co dla nas amatorów najważniejsze, dużo większą niezawodnością niż rozwiązanie koncernu SRAM. Koła mogą być postrzegane jako największa bolączka roweru, z jednej strony tak, z drugiej jednak są łatwe w serwisie(piasty SHIMANO) i przygotowane do systemów bezdętkowych, to bardzo ważne argumenty przy ograniczonym budżecie. Hamulce hydrauliczne pochodzą od SHIMANO i zapewnią skuteczność hamowania na dobrym poziomie, a ich niezaprzeczalnym atutem jest niezawodność.

SZW 2121 007 062 SZW 2135 015 069 SZW 2149 025 079

KOMPONENTY

Dopełniające rower elementy wyposażenia dostarczył SYNCROS, czyli znany wśród miłośników SCOTT producent komponentów rowerowych. Wszystkie elementy są tańszymi wersjami wyczynowej biżuterii rowerowej. Nieco cięższe, cechują się za to bardzo dobrą ergonomią i geometrią nastawioną na sport i wielokilometrowe terenowe wycieczki. Mają też jedną niezaprzeczalną zaletę - są piekielnie wytrzymałe a to jeden z najważniejszych kryteriów wyboru trwałej maszyny maratończyka.       


SPECYFIKACJA TECHNICZNA
GALERIA

ZNAJDZIESZ

NAS NA:

Corrado s.c. ul. Sukienna 9,
15-881 Białystok
Tel.: +48 85 742-46-58
Fax: +48 85 742-46-58


NA MAPIE Google

Sklep rowerowy

sklep6.jpg

rew narc

BIKE MTB29 ib02

CORRADO s.c. sklep-serwis rowerowo-narciarski